همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون چند محموله کمک های مختلف به پاکستان ارسال شده است گفت: کمک های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به مردم سیل زده پاکستان همچنان ادامه دارد.

najjar

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمدنجار امروز در حاشیه جلسه سازمان مدیریت بحران افزود: آماده هستیم هرگونه کمک و همیاری را با توجه به دستور خاص و اکید رئیس‌جمهور به پاکستان انجام دهیم.

وی ضمن ابراز همدردی با ملت سیل زده این کشور، پاکستان را کشوری مسلمان، دوست و برادر مردم ایران دانست و گفت: برای این کشور همسایه، اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد؛ چرا که با توجه به جلسه‌ای با رئیس‌جمهور، کمک‌هایی برای این کشور تصویب شد که در حال انجام است.

وزیر کشور درباره اینکه آیا احتمال سرایت سیل پاکستان به ایران وجود دارد، گفت: فکر نمی‌کنیم چنین اتفاقی به وجود بیاید.

محمدنجار در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به سمت جنابعالی در ستاد مبارزه با مواد مخدر چه موضوعاتی را در دستور کار دارید، افزود: متاسفانه جمهوری اسلامی به علت قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به غرب، یکی از قربانیان مواد مخدر است و دامن‌گیر ملت ایران نیز شده ‌است.

وی با بیان اینکه این بلای خانمان سوز مشکلات گوناگونی را برای کشور ما به وجود آورده ‌است، گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر چند بعدی است؛ چرا که در ابعاد سیاسی امنیتی و اجتماعی نیز باید بررسی شود.

وزیر کشور گفت: در مقابله با مواد مخدر سه موضوع مقابله و مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان، بحث درمان و بحث پیشگیری باید مد نظر قرار بگیرد.

محمد نجار خواستار فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما، برای جلوگیری از این موضوعات شد و افزود: برای مقابله با مواد مخدر باید از ظرفیت ‌های سراسر کشور استفاده شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران، بر ضرورت تغییر ساعت کاری تاکید دارد، گفت: ما تصمیم بر اجرا نکردن آن نداریم، اما تصمیم ما این بود که همه دستگاه‌ها دوباره نظرهای خود را به شورای عالی ترافیک بدهند و همه نظرها لحاظ شود.

وزیر کشور افزود: به همین دلیل در جلسه جدید شورای عالی ترافیک، آموزش و پرورش با این موضوع مخالفت کرد که با توجه به توضیحات عزیزان، حاضران در جلسه خواستار آن شدند که این وضع باقی بماند و تصمیم ما این است که این وضع را حفظ کنیم.

کد خبر 114160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز